tiistai 4. marraskuuta 2014

Road trip Day 1

Dublin - Cork - Crosshaven - Tralee

Matkaan lähdettiin Dublinista aikaisin perjantai aamuna, jotta meillä olisi mahdollisimman paljon aikaa kierrellä ja katsella paikkoja, sillä päivänvalo katoaa siinä puoli kuuden aikaan, jonka jälkeen kuvaaminen alkoi olla hankalaa, ja iphonilla lähes mahdotonta. 7am lähdin kävelemään kotoa kohti Christinan asuntoa jossa näimme Christinan ja Sabinan kanssa. Tästä napatiin taxi keskustan bussipysäkille, ja ennen bussiin nousemista napattiin Starbucksista aamupalaa mukaan! Bussilla mentiin lentokentälle, josta autot oli vuokrattu Eurocarin kautta.

Reippaita matkustajia noin kahden tunnin yöunilla!

Maisemat näyttivät perjantaina suurimman osan ajasta tältä.
Vihreitä nummia, söpöjä taloja, lehmiä ja lampaita.

"They look so happy, I wanna eat them"

Cork

Corkissa jätettiin autot parkkihalliin kaupungin laitamille ja lähdettiin kävelemään kohti keskustaa. Tarkoituksena oli syödä lounasta ja toiveissa oli hamppareita (hangover food). Päädyimme loppujenlopuksi hieman keskustan ulkopuolella olevaan hamppari ravintolaan, jossa söimmekin hyvät hampparit! Tämän jälkeen käveltiin taas keskustan läpi hieman eri reittiä takaisin autoille. Tämän enempää emme sateessa jaksaneet kierrellä, mutta näimme kuitenkin kaupungin keskustaa melkoisen hyvin ja kuviakin tuli nappailtua ihan mukavasti! :>

Crosshaven

Yeps, iphone ja pimeässä kuvaaminen, pahoittelen pikseleitä.. Koska meillä oli aikaa Corkissa käynnin jälkeen, googlailtiin nopeasti jokin lähellä oleva satamakaupunki ja päädyttiin Crosshaveniin kuvien, sekä sijainnin perusteella. Crosshavenissa ajoimme keskustan läpi ja suoraan melko kärkeen josta olisi lähtenyt kävellen eräs maisemareitti, mutta väsyneinä, sateisessa ja pimeässä säässä ei kävely napannut ja päädyimmekin vain pyörimään viereisellä asuinalueella ihaillen upeita asuntoja, joihin meni uskomattoman jyrkät pihatiet, ja nappailemaan kuvia upeista maisemista, jotka ei kuvissa ihan pääse oikeuksiinsa.

Tralee

Traleessa käytiin ensin lunastamassa hostellimme, jossa nukuimme kaikki samassa kymmenen hengen huoneessa. Hostelli oli lähellä keskustaa ja oli sisältäpäin todella mukava ja viihtyisä. Palvelu oli ystävällistä, eikä paikka ollut hinnalla pilattu! Kun kaikki olivat asettuneet aloilleen siirryimme läheltä löytyvään ravintolaan syömään. Tarkoituksena oli syödä jotakin suht kevyttä iltaruokaa, koska kaikki olivat vielä suht täynnä hamppareista. Monet päätyikin leipiin ja kuviteltiin saavamme jotkin toastit, mutta kuten kuvasta näkee ei se annos ollutkaan ihan pieni :'D Kaikki kuitenkin meni ja ruoka oli todella hyvää. Kello alkoi tässä kohtaa olla lähempänä kymmentä ja lähes kaikki aivan väsyneitä edellis illan halloween bileistä, että puolet minä mukaan lukien raahautui hostellille ja osa lähti käymään vielä pubissa istumassa. Pubeilijatkin kuitenkin saapuivat hostellille noin tunti meidän jälkeen.

Road trip trivia
- Matkassa oli kaksi autoa ja kymmenen henkeä
- 4 Saksalaista, 3 Ranskalaista, 1 Kazaztanilainen, 1 Belgialainen ja 1 Suomalainen
- Kuusi puhuu sujuvaa saksaa ja neljä sujuvaa ranskaa
- Sääntö numero yksi: Only english so everybody can understand
- Kahden tunnin yöunilla pakatessa kameran unohtaa matkasta
- Kuskeina toimi koko matkan ajan Christina ja Clemens

PS. The Proclaimers - I'm Gonna Be (500 Miles) oli roadtripin suosituin biisi!