lauantai 15. marraskuuta 2014

London Day 2

Toisena päivänä taisi tavoitteena olla liikenteessä varttia vaille kymmenen ja todellisuus taisi olla puoli tuntia myöhemmin, noh mitä tyttöjen reissulta voi odottaa ;D Ensimmäiseksi suunnattiin etsimään aamupalaa ja paikaksi valikoitui Le Pain Quotidien. Pöydästä löytyi kaikkea hedelmäkulhoista, paistettuihin muniin, puuroihin, vohveleihin ja terveys mehuihin. Lisäaineeton ja orgaaninen lista vei meidät mennessään ja kiskaisimme kaikki naamamme ihan mielettömät aamupalat!

Aamupalan jälkeen matka jatkui kohti Buckingham palacea, sekä vartijan vaihtoa. Näin perjantai aamuna emme todellakaan olleet paikalla yksin, ja hieman ehkä viimehetkellä saavutaessamme emme olleet missään eturivissä. Näimme kuitenkin vartijan vaihtoa ihan hyvin, ja jaksoimmekin suhteellisen pitkään ihmetellä kyseistä tapahtumaa. Jossain kohtaa kuitenkin päätimme vaihtaa paikkaa ja pikkuhiljaa alkaa jatkamaan matkaamme kohti muita nähtävyyksiä.

Tältä portilta on varmaan eniten kuvia puhelinkoppien jälkeen! :D

Kävelimme puiston läpi kohti yleisimpiä turisti nähtävyyksiä pysähtyen kuvaamaan oravia (yeps suomalaiset turistit Lontoossa kuvaamassa oravia), mutta kun ne oli niin kesyjä ja tulivat niin lähelle. Yksi hyppäsi jalkaani kiinni ja jatkoi matkaansa kun en omistanut ruokaa ja toinen kävi melkein Tiinan sylissä :D

Puisto oli kaunis ja innostuimmekin kuvailemaan melko paljon matkan aikana kivoja syksyisiä lehtikuvia, mutta kun näin läheisten yhstävien kanssa matkustaa on kuvat kaikkea muuta kun julkaisukelpoisia kun naamalta löytyy mitä kummallisimpia irvistyksiä.. Tässä syy miksi suurimmassa osassa kuvia on vain maisemia ilman ihmisiä :D Tässä nyt kuitenkin yksi julkaisukelpoinen yksilö.

Puiston läpi päästyämme ja hetken käveltyämme olimmekin Westminster Abbeyn luona, jota tällä kertaa päädyimme ihailemaan vain ulkoapäin. Upean näköinen rakennus, jos sitä ensi kerralla menisi ihmettelemään ihan sisälle asti. Tästä matka jatkui luonnollisesti vierestä löytyvälle Big Benille, joka ehdottomasti oli upeampi livenä kuin kuvissa ja tässä kohtaa alkoi se "hei me ollaan Lontoossa" fiiliskin jo nousemaan kaikille!

söpö bussi <3

Big Beniltä siirryttiin sujuvasti sillan yli kohti London Eye:ta, joka oli meille yksi must see joka oltiin etukäteen sovittu katsastavamme. Lippujonon kautta siirryttiin London Eye:in, jota odottelin hieman kauhun sekavin tuntein näin korkeanpaikan ja ahtaanpaikan kammon omaavana puoli tuntia suljetussa kapselissa yläilmoissa ei kuulostanut lupaavalta. Onnekseni minkäänlaista ahdistusta ei kuitenkaan tullut, kun katseen piti horisontissa ja istui välillä. Myöskin kokonaan lasisilla kopeilla oli varmasti osansa, jottei ahtaus alkanut ahistamaan.

London Eye:lta matka jatkui bussipysäkille josta etsimme kulkuneuvoa Tower Bridgelle. Onneksemme ensimmäinen pysäkki osoittautui oikeaksi ja hetken odottelun jälkeen saapui bussikin pysäkille. Tower Bridgellä viihdyttiinkin hetken aikaa, ennenkuin matka jatkui metropysäkille ja kohti Oxford Steettiä. Oxford Streetillä etsittiin ensimmäisenä pasta ravintola, jota meille oli suositeltu. Ravintola tuntui olevan täynnä italialaisia ja tunnelma oli viihtyisä. Tilasimme kaikki eri pasta annokset, jotka olivat kyllä jälleen ihan mielettömän hyvät. Ruokailun jälkeen oli sadekkin päättäny alkaa, joten kipiteltiin sateenvarjojen kanssa kaupasta toiseen.

Shoppailtuamme tarpeeksi (lue kun jalat eivät vain enään kestäneet kävelyä) suunnattiin takaisin hotellille tekemään välikuolema ja viemään ostokset turvaan. Tarkoitus oli lähte illalla pubiin, mutta muutaman mutkan kautta päädyimmekin tekemään mukavan iltalenkin bussilla ja hakemaan iltapalaa Subista :D Aina ei voi onnistua.. Nukkumaan päästiin jälleen vasta kahden aikaan, mutta hieman lohdutti ettei lauantain aikataulu olisi niin hektinen kuin perjantain.

PS. Enemmistö reissun kuvista on perjantailta, mikä voinee johtua nähtävyyksien määrästä. Siksi taas kuvapainotteisempi postaus ;>