perjantai 14. marraskuuta 2014

London Day 1

Nyt olisi viimein vuorossa muutamia kuvia Lontoon reissulta. Kerron reissusta päiväkerralaan, jottei tule ihan ylipitkiä höpötyksiä ja miljoonaa kuvaa kerrallaan. Näin alkuun voisin jakaa muutaman faktan Lontoon reissustamme:

London trivia
- Matkassa oli neljä naista, joista kolme saapui suomesta
- Lennot olivat Gatwickin kentällä 10 min erolla
- Gatwickilta Lontoon keskustaan tulimme
gatwick express junalla
- Hotellimme oli Lords Hotel London,
joka sijaitsi Notting Hillin alueella
- Ostimme oyster cardit joiden avulla kuljimme
metroilla ja busseilla

Itse lähdin matkaan kotoani kävellen ja matkalla pääkadulle nappasin taxin lentokentälle (täällä kun taxin saa parhaiten menemällä tienreunaan ja heiluttelemalla taxille), sillä viiden aikaan ainoa julkinen olisi ollut lentokenttä bussi, joka lähtee keskustasta, joten päätin samantien vetäistä koko matkan taxilla, näin opiskelijaystävällisesti. Kentällä vaihdoin hieman puntia ja suuntasin turvatarkastuksen kautta Starbucksiin aamupalalle.

Gatwickille lentoni saapui noin kymmenen minuuttia myöhässä, joten oletin tyttöjen olevan jo laukkujensa kanssa odottelemassa minua, sillä heidän piti olla kentällä kymmenen minuuttia minua aiemmin. Onnekseni myöskin tyttöjen lento oli myöhässä ja törmäsimmekin toisiimme matkalla laukkuja noutamaan täysin vahingossa! Laukut noudettuamme kipittelimme ostamaan menopaluu liput Gatwick expressille ja suuntasimme junalla kohti Victoria Stationia. Täältä jatkettiin matkaamme metrolla Bayswater stationille, josta kävelimme ihanan valkoista naapurustoa ihaillen hotellillemme. Hotellilla taidettiin olla yhden kahden aikaan.

Hotelli oli siisti, laivan vessaa muistuttavaa kylppäriä lukuunottamatta, ja sijainti oli meille ihanteellinen. Hotellista ei ole muuta pahaa sanottavaa kuin maksullinen wifi joka toimi surkeasti, sekä tuo kyseenalainen vessa, mutta kyllä siellä uudestaan yöpysi jos kyseessä on kaveri porukalla tehtävä reissu. Romanttiselle kaupunkilomalle se ei todellakaan ole oikea paikka. Yleensä kipittelimme Notting Hill Gate pysäkille josta nappailimme metron milloin mihinkin. Varsinaisesti emme tainneet edes eksyä kertaakaan ;D Kiitos kartta appsin joka toimi ilman nettiä, sekä metro kartan!

Kun olimme asettuneet aloillemme lähdettiin tutkimaan hotellin ympäristöä, etsimään lounaspaikan ja tämän jälkeen suunnaten takaisin hotellille pienen mutkan kautta, sillä olimme bonganneet hotellimme lähellä punaisi puhelinkoppeja, joista taidettiin räpsiä reilu sata kuvaa :'D Yeps, perus turistit Lontoossa. Tästä jatkettiin matkaamme keskustaan ja aloimme metsästää lippukojuja, sillä saimme keskiviikko iltana idean mennä musikaaliin! Onneksemme toiselta kojulta tärppäsi ja myyjä sai soitettua ja neuvoteltua meille halvat ja hyvät paikat katsomaan Mamma Mia -musikaalia! Kyseessä on ehdoton lemppari musikaalini jonka olen kerran aiemmin nähnyt Suomessa Hartwall areenalla joten olin mielettömän innoissani päästessäni näkemään kyseisen musikaalin uudelleen ja vielä Lontoossa!! Oli aivan mieletön show ja en voi kun suositella kaikille Lontooseen matkustaville ;>

Picadilly Circus

Ekat Victoria's Secret shoppailut ;>

Liput saatua suunnattiin Oxford Streetille hieman shoppailemaan, tai oikeastaan tutkimaan Victoria's Secretin valikoimaa ;> Ensimmäiset ostokset tartui kaikille matkaan ja suunnattiinkin Picadilly Circuksen kautta kohti Novello teatteria jossa musikaali olisi. Kipaistiin Pret a Manger (uusi lemppari kahvilamme) nimisen kahvilan kautta jossa syötiin välipalat ennen esitystä. Musikaalin jälkeen suunnattiin lähellä olevaan Pizza Express ravintolaan, jota muutamat kaverini olivat suositelleet ja syötiin aivan mielettömän hyvät pitsat! Ehdottomasti kannattaa käväistä jos Lontooseen eksyy ;> Oikeastaan kaikki ruokapaikkamme olivat tosi onnistuneita ja suosittelen kaikkia! Syömisen jälkeen etsittiin lähintä metropysäkkiä sateessa ilman sateenvarjoja, yeps tietenkin ne olivat hotellilla, mutta eipä me onneksi pahasti kastuttu. Hotelilla mentiinkin höpinöitten jälkeen nukkumaan noin 1am sillä perjantaina oli vuorossa nähtävyys rumba! :)

PS. Matkan aikana harrasteltiin kaupunki bongausta ja löydettiin muunmuassa paikallinen Korso ja Savio :D